Pages

Thursday, 13 November 2014

Fateemah

Bismillahirrahmanirrahim... Assalamualaikum


Fateemah merajuk maryam.tak nak tunggu dia

Alhamdulillah, seminggu dua ni dia tiba2 dia punya vocab bergitu pesat membangun (marah la cikgu bm ambo baco blog ambo.)

Tiba2 dah nak sebut nama sendiri, nak ikut bila org suruh sebut. Kalau kakak mengaji tu, dia ikut ade yang sama la brlakang. Alhamdulillah. Ummi memang tahu masanya akan tiba. Memang anak- anak ummi tak nak tunjuk bakat awal2, ummi redha. Hahaha

Harini tiba2 dah cakap 3 perkataan

"ummi nak air"

"ummi nak beg"

"ummi kak uatt. Putt" (kakak buat. Takut)

I think, factor yang menyumbang vocab yang pesat membangun ni sebab dia selalu skype ngan walid. Boleh tengok progress. Dari dia tengok je walid tak cakap pape. Pastu angguk3 je. Pastu lama2 jawab "ermm" 'ha'. Sekarang dia.mcm dah ade minat bercakap. Alhamdulillah. Sape cakap dok jauh xleh ajar anak kan?

Syukur Alhamdulillah.

Astaghfirullahalazim


Membebel sorang2 sepatah pon ummi xpaham pin banyak. Alhamdulillah. Ummi love you dikkk

Sekarang ni, dah tak mengamuk kalau kakak minum susu. Dia dah redha ummi takkan bagi dia minum.sabar la fateemah. Sikit lagi.

1 comments:

Areniss said...

kaletah anak-anak mmg mencuit hati kita sbg ibu kan..mcm saya juga seronok melayan mereka wpun kekadang mcm2 peel...he..he..