Pages

Monday, 20 January 2014

Kampung

Bismillahirrahmanirrahim... Assalamualaikum

Alhamdulillah masih di kampung. Hehehe. Bergilir- gilir seminggu dok rumah mil, seminggu balik tanah merah. Nasib baek budak u dah cuti, ade la supir gue dikampung ni. Nenek- nenek dan datuk datuk masih tak puas lagi main ngan cucu jadi tak sampai hati lagi bak balik kl. Insyaallah la lepas raya cina kembali ke rumah sepah. Rindu nya pada rumah sepah. Rindu tok laki jugok. Hehe


Semalam dengan supir
Hehehe belanja adik kat kb mall upah jadi supir. Biasalah sekarang barang mahal. Takde benda free didunia. :p





Fateemah kalau orang makan dia yang excited lebih sokmo


Maryam yang bila naik bendalah ni memang tak kan turun.

Ummi yang TERshopping kasut. Kikiki. Untuk mencipta alasan disaat kegawatan ekonomi ni ummi dah lama tak beli kasut. Dah nak dekat 2 tahun dok pakai slipper merandung. Biasa ummi ade 1 slipper je dalam satu masa. Lenjan sampai rosak. Tapi sebab tak rosak-rosak ummi beli kasut la buat gilir. Kasut untuk acara sedikit formal, slipper untuk santai2. Aci? Memang kalau nak membeli tu dan fan ade je alasan. Tq walid sudi bank in duit dengan kadar segera. Hahaha sebenarnya payah nak jumpa saiz kasut ummi kalau terbekenan kasut. Asyik takde stok je. Almaklumlah saiz kaki orang kebanyakan.Unless kalau new arrival la. Kat kb mall ni semalam bersusun2 plak stok. Last week datang xde stok. Tu yang terus terrrrrr....

Alhamdulillah balik kampung kali ni tasa tenang dari biasa. Kecuali sedikit tersentap masa mula-mula balik bila abah suruh mintak kerja kerajaan. Dia kata kerajaan bukak 100k peluang pekerjaan. Ingat kan dah takde dah berbicara pasal ni. Ingatkan parents dah faham dah niat suci anak ni. Tapi kali ni terangkan dengan baik. Tak de dah mecok-mecok macam zaman dulu. Mak dah matang dah sedikit kut. Haha

I tak kate hidup sekarang cukup sangat sampai tak bak bekerja tambah pendapatan. Duduk di kl dengan anak 2, dengan nafsu berbagai ni memang seadanya jelah. Tapi syukur alhamdulillah la tak pernah rasa tak cukup. Kalau la parents gue tahu bertapa gue tak pernah menyesali pon keputusan yang dibuat ni...

Tapi tak salahkan dieorang jugak. Semua parents nak anak gembira. Tapi myngkin dieorang tak nampak kegembiraan orang tu lain-lain. Tapi kalau masih ade ruang untuk dibaiki, kalau masih ade kesempatan untuk berbakti, panjangkan lah umur kedua orang ibubapa ku. Insyaallah ade rezeki mahu juga berbakti pada mereka. Insyaallah

Astagfirullahalazim

posted from Bloggeroid

0 comments: