Pages

Wednesday, 4 December 2013

it's your turn

 bismillahirrahmanirrahim..assalamualaikum,

 di suatu petang, anak-anak bersama makanan masing-masing. hehehe

bertukar angin, bawak makan tepi pantai. baru pukul 530 ni. dah gulap gelita. nak hujan jugak ni.

parenting tips dari fb wardina.

Belikan buaian kecil dan letakan di rumah samada di dlam atau luar. Selalu benarkan/biarkan anak-anak menaiki buaian.. Anak2 saya selepas pulang sahaja dari sekolah, beg sekolah akan dicampak tepi dan akan terus menuju ke buai di halaman rumah kami. Kenapa? Kerana buai/ayunan menghilangkan stress dan memberikan ketenangan. Selama 9 bulan dlam rahim ibu kita, kita sebenarnya dibuai..bayi suka dibuai... Antara lain kebaikan buaian: 

Cognitive benefits 

Outdoor swings often aid in movement and perceptual skills as well as spatial awareness, mental representation and sensory integration - the process by which the brain organizes and interprets information. Playing on the swings can also help improve balance.

kita masa kecik-kecik pon suka main buai kan. kalau ke taman mainan masa kecik-kecik dulu memang buai yang dicari dulu. kene beratur pon takpe. rela tunggu. hehe








happy kan dia?

insyaallah, kalau ade rezeki kami keluarga nak rumah besar sikit nak mintak buai la satu. bukan untuk anak-anak je. untuk mak. hahaha. anak-anak sekarang boleh pergi main kat playground. mak anak ni dah tak layak dah nak main buai kat playground.




selalu kalau main buai i buai dia dan pastu ambik gambar dia. lepas tu mintak ngan dia, nak pinjam sekejap. so ummi ngan baby boleh berbuai. kadang naik buai 3 orang. semalam lepas buai dia, bila dah stop dia cakap.

"it's your 'turng' ummi. kakak take picture"

hehe. senang sangat meniru dieorang ni kan. tapi tak tahan turn tu dah terengganu sangat jadi turng. memang banyak perkataan dia tambah G. darah terengganu memang ade mengalir dalam badan. haha

dan ni la hasilnya

gegar. tapi ummi tak nampak berlebihan lemak badan dalam gambar ni. jadi bakat mengambil gambar lagi baik dari walid. kah kah

astaghfirullahalazim

6 comments:

Salma Tayo said...

hehe.xpela gegar.tapi seni tu cara dia ambik gambar. kai yg duduk kat apartment ni bawak anak main kat playground jela.

Cik Puan Rara said...

betul tu.umah kami xde buai.tp umah dpean padang je.so boleh naik buai.hehehe

Nadia said...

Bahahaha alahai kelaka okk

botolbiru said...

Comelnye!!! Hihihi kakak u take beautiful picture. Cik hazi like! Rindu kakak ngn adik. Muah3.

botolbiru said...

Cik hazi suka gambar kakak tangkap. Super like. Rindu kakak dgn adik.

Hani said...

mi..che hani suka gamba kakak tangkap
big girl kakak..so clever..

rindu cikyong and ciktim..balik ahh