Pages

Friday, 12 October 2012

layan anak

I jarang urusin maryam malam-malam kalau husband ade. Kalau dia keluar main badminton, melepak mana-mana ke baru la mak amik tugas. Malam-malam tugas walid main-main and melayan maryam. Termasuk lah basuh poopoo kalau dia poopoo dimalam hati. Pekej la tuuu..Mak cuci tangan. Heeee

Tapi biasanya kalau main-main tu dia cari ummi jugak. Panjat-panjat pon cari ummi jugak. Nak buat camane. Ummi dia empuk.

Mlm ni husband keluar tengok bola. So maryam serang ummi jer. Habis perut kene lenyek. Dah penat main isap susu, sambung main, isap susu. Tido nye idok...

Pastu teringat ade kawan bagi crayon doorgift birthday anak dia hari tu. Dia tulis toxic free. Belasah lahhhh...bagi kertas sehelai. Bagi crayon. Ajak masuk bilik main dia. Masterchef pon dah habes. Senyap la kejap. Senyap disini maknenye tak melompat, dan memanjat. Keadaan terkawal.........10 minit. Hahhaa

Pastu masa untuk mengkirai bilik. Hangkut tu, hangkut ni. Main masak-masak, suap ummi makan. Sampai lah nampak dia penat, ajak masuk bilik, dengan rela hatinya dia panjat katil, minum milk. Selamatttt. Now, ummi kene lipat kain, tunggu walid balik. Dia hutang urut. Good night!

Published with Blogger-droid v2.0.9

1 comments:

mamalieyna said...

takpe tak lama lg maryam ada kawan..boleh ajak adik pulak main..mak buat kerja lain..eh boleh ke?..hehe~