homemade jem kiwi


2 biji kiwi dah lembik
air
madu secukupnya

lenyek kiwi dengan masher. (ngan garpu ke, ngan tangan ke) campur air. masak sambil kacau kadang-kadang sampai air pekat sikit. masukkan madu. done!

buah kiwi ni sebenarnya beli masa offer. so beli banyak. sebab maryam dulu-dulu dia suka jer kiwi, tengok-tengok maryam tak nak makan. walid dia lagi lah tak pandang. mak jer makan. bosan. tinggal 2 biji tak habis. tapi dah lembik. nak makan pon tak sedap kan. daripada membazir baiklah mak buat something dengan buah kiwi ni. buah kiwi ni manis. manis buah kiwi lah. tapi bila masak, jadi masam la pulok. takut maryam tak makan, i campur madu. jadi masam-masam manis. hehe
 makan ngan roti

orang tua makan pon sedap jugak. ala-ala jem nenas jer rasa dia. 


budak moody dipagi hari

i rase maryam dah membulat balik sedikit. excited soh walid timbang semalam. naiklah 100g. so berat dia sekarang 9.4 kg. heee. ok la tukan dari tak naik langsung. nak buek macam mana, makan banyak, main banyak, berak pon banyak.


You Might Also Like

7 comments