Pages

Wednesday, 4 July 2012

guava lassi

guava lassi

sebiji jambu batu masak ranum
2-3 sudu besar yogurt (nak lagi rasa yogurt boleh tambah lagi)
sedikit air sejuk

blend sebati semua. siap~

ada jambu batu terabai. begitu lah kadang-kadang nasib buah-buah dalam jagaan hamba. hihi. bila ke mydin tu rambang mata semua nak. main ambik-ambik jer. semua menarik dipandangan mata. kadang-kadang sampi tak sempat nak makan..tukang bayar redha jer melihat. kalau merapu sangat dia jeling sedas dua. tapi ade mak kisah? kikiki

beli 3 biji hari tu ingat nak makan ngan colek petis. sebiji dah masak. tak sedap lah sebab dah tak rangup. tapi yang masak ni lah yang sedap buat air kan. sebab dia lagi manis dan lagi rasa ke-guava-an. jadi lah santapan anak dara dan mak dara hari ni untuk breakfast.

breakfast pagi ni

cucur kurma ngan guava lassi cap ibu dan anak

kurus sangat anak mak sekarang ni. selera makan tengah naik. biarlah kekal untuk at least seminggu dua lagi. biar naik balik badan tu



 dia baru lepas kentut, pastu but muka terkejut "ooo?"

sendiri kentut sendiri terkejut..bagus sangat la kentut masa makannnnn..

6 comments:

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

urm, sedap nya jus guava.
Maryam tak kurus sangat pon kak, janji sihat, tapi kalau tembam sikit bertambah comel :)

gee ryder said...

lama xnampak maryam, aah nampak kurus.
tapi biasala dah nak membesar mengurus la dia hehe

♥MAMASYAZA♥ said...

tak la kurus sgt. apa pun maryam tetap cumel

eMMe said...

hurm..Maryam diet ke? hehehe..
janji anak u sihat farah.. mak dia bg makan cukup.. InsyaAllah.. esok2 chubby la tu...

mama mia said...

kentut?? hahaha.. kiut maryam.. tesengih sesorang acik kt opis nih..

maya amir said...

ololoo...tepanjat gigirl (dgr bunyi kentut)...hehehe..eh betullah maryam susut sket badannya..budak lasak ye?;)