Pages

Wednesday, 16 May 2012

menu korek peti

pagi-pagi lagi memang terasa nak makan lontong. call along. lupa dah nak buat camane. lama tak buat. tapi lepas tu nyusukan maryam. tertido.

bangun dah lambat baru kalut nak masak.

macam biasalah. menu cap ibu dan anak

ni nama dia lontong derhaka giler. sebab sayur2nye dan bahan guna ape yang ade dalam peti jer..

tumbuk ikan bilis sikit , bawang merah, bawang putih sikit, kunyit sikit, lengkuas ketuk2 sikit..serai sebatang ketuk-ketuk jugak sikit.
lepas tu tumis, letak santan untuk maryam i letak snap peas, brokoli tempe, udang jer.

lepas tu asingkan letak cili besar ngan carot untuk mak maryam. dan garam sikit.

siap menu dua beranak. hehe

nasi himpit pulak guna beras perang. xsempat keras pon mak dah ngap. tak saborrr.heheh

makan ngan sambal ikan bilis.

maryam punya. bebas garam. bebas sambal..hihihi

heaveng dapat menurut nafsu perut

ok lah wpon banyak bahan tak de. ade orang buat lontong guna brokoli ngan snap peas? ado?? dapur mak jewwwww...agak kecewa jugak lah xde fucuk. tauhu mak xberapa kisah sangat..tapi habis semangkuk kira ape tak cukup bahan pong.

burpp..alhamdulillah.

weekend hari tu tak beli barang dapur. kekeringan peti gue. jom bie, giant jom.

10 comments:

♥MAMASYAZA♥ said...

feveret akak tu lontong...sedapppp sgt tgk kuah lemak n udang besar tu

Anonymous said...

Salam Maghfarah,

Just wonder.. u ada selera makan kan.. u mmg jenisan xde alahan ketika preggie ke?
Jeles tgk u boleh makan & masak mcm2...
I dulu melepek.. masak xbole makan apatah lagi...

mrs.spicy said...

mamasyaza: feveret mag jugakkkk..kalau g openjouse ade lontong harus serang lontong dulu..hihi

mrs.spicy said...

anon: alhamdulillahh..1st pregnancy pon kalau bab makan memang semua laju...sebab tu berat pon lajuuu jer naik 20 kg..hehe

norhaizan said...

blog awak best..byk resepi utk ibu, bapak n anak..hari hari ada je resepi baru..tak kering idea org kata..bl nk jd chef??..boleh saya tiru resepi awak tu :p

gee ryder said...

laaa apsal xckp nak pucuk...kat umah ni xabis2 lagi hehe

gee ryder said...

laaa apsal xckp nak pucuk...kat umah ni xabis2 lagi hehe

LiTtLe^m3 said...

Lontong.. sarapan terbaekkkkk

sally said...

dapnye maryam mkn lontong..farah ok dah ke maryam demam..sabtu ni gi tk gathering tu

Shamzuraini said...

salam perkenalan.
akak bru bljar berblog.
suka tgk blog awak yg banyak resepi ni.