Pages

Friday, 27 April 2012

flat bread pizza





saya adalah mengantuk sebab semalam anak dara amukan, nak tido tapi tahan mata. kul 2 baru tido dengan aman. ngan mak-mak nye sekali rasa nak amukan bila mata ngantuk tapi anak amukan. haishh.

menu breakfast semalam

flat bread pizza 

guna lebihan sos nasi lemak tapi asingkan awal-awal sebelum letak ikan bilis



Flat bread pizza

Bahan-bahan:
Sekeping roti wheat meal
2 sudu besar  homemade tomato sauce (resepi sambal nasi lemak tapi tak letak ikan bilis)
Seulas bawang merah (cincang)
Seulas bawang putih (cincang)
1 sudu besar isi ayam  (dikisar halus)
Capsicum (hiris halus)
Brokoli floret
Cheese yang disagat halus

Cara-caranya:
1)      Tumis bawang dengan sedikit minyak olive oil sehingga wangi. 

2)      Masukkan capsicum dan isi ayam. Masak sehingga masak

3)      Sapu homemade tomato sauce pada roti.

4)      Tabur isi ayam, bawang, capsicum yang sudah dimasak tadi dan brokoli floret.

6)      Akhir sekali tabur cheese. 

7)      Bakar didalam oven beberapa minit sehingga cheese cair. Sedia untuk dihidangkan






ni pizza ummi guna sambal sotong pedas berdesing dan cheese minumum.

pizza maryam lagi menarik uh? maryam xpelah makan cheese banyok..sobs sobs

6 comments:

gee ryder said...

maryam, afeef kata nak sikit kalau tak habis :p

NenetPenne (NP) said...

betuah maryam dapat umi rajin masak...

alyyani said...

kalau entry makan mesti suak tgk ending entry nak tgk pic maryam makan masakan ummi dia :)

Superwoman Wanna-Be said...

sangat salute dengan ummmi maryam hokeyy. bila la i nak jadik cam u yang rajin giler masak utk anak

shark said...

awak dok ngan saya nak..leh kita main masak2 sama2..

;p hehe

shimaKu said...

nak tnya la sis..kalau tomato puree tu kan masam...mcm ank sy jenis payah nk mkn..agak2 dia mkn tak kalau sy buat mcm ni??sori tnya soalan mengarut..