Pages

Thursday, 9 February 2012

menu orang dayek

i'm sexy and i know it..i work out episode 3. beru 5 hari bersenam. i dah rasa penat gilerrrr..macammana nak menyahut cabaran husband selama 2 bulan ni?

hari ni 260 calori terbakar. pecah rekod. terbanyak la setakat ni..total 3 km. 2km jogging..satu km lagi brisk walk. habis keluar peluh jantan.

bila dah tahu senaman itu sungguh berat. nak makan pon sayang. husband dah bising-bising. nak diet jangan la sampai xmakan langsung. nanti susu maryam takde. i baru ingat nak dinner oat, tapi sebab dia bising TERPAKSA lah makan nasi jugak. ececece


 menu orang dayek

ikan cencaru sumbat bakar dengan sup bening labu bayam

biasa i goreng. marilah menjalani hidup dengan lebih sihat..kita bakorrr
 sup bening/sayur air labu bayam

tumbuk 2 ulas bawang merah dengan ikan bilis sesudu dan sedikit lada hitam. pastu masukkan air dalam periuk, letak bahan tumbuk, campak labu, masak sampai lembut, masak bayam. garam sket sebagai perisa. senang dan sedap dan sihat. haha

 ikan cencaru sumbat ni pon super senang

tumbuk 3 ulas bawang merah, seulas bawang putih, sebatang serai, halia sikit, kunyit sikit, asam jawa 2 sudu, seimbangkan rasa dengan garam gula. sumbat dalam ikan cencaru, balut ngan aluminium foil,kita bakorrr.

semoga terus bersemangat nak turunkan berat...

4 comments:

zailamohamad said...

akak pon loni pon dok amalkan pemakanan seimbang..hari2 makan sayur jah..

chaiyyok farah!! che abe nak bagi gapo kalu kurus?? bagi adik ko Maryam ko?? hahaha

mrs.spicy said...

hahahha...yolah tu kut...2 bulan lagi maryam besar doh la sikit key..hahahah

♥ Elin ♥ said...

semakin hari semakin semangat!

LiTtLe^m3 said...

caya lah farah! jiran mu selalu menyokong. agak2 nak ngelat kata kat peja g gym tapi boleh je naik atas rumah jiran atas gym tu ye (keluar tanduk sudah)