Pages

Wednesday, 18 January 2012

lawan sumo jom!

 dok membersihkan camera ni..banyak sangat gambar tak transfer..hehe..jumpa gambar ni..masa maryam 11 bulan kut ni..rayyan 4-5 bulan..semangat rayyan ni..berkat susu ibu mommy dia..hehe

 eh..kenapa awak tengok saya kak maryam?

 nak lawan sumo?

 eleh lari..takut la tewww

kalau lawan mesti kita yang menang lah..haha

sekarang makin bersemangat rayyan ni..berketul2 macam michelin..hehe..rindu pulak kat rayyan..

ni jumpa menu lama maryam..masa ni dia sibuk nak makan sendiri..so kene ade benda ketul untuk dia makan sendiri, sambil ummi suap dia.

 oat porridge with salmon, corn, musroom and brokoli


 3 sudu besar rolled oat
bawang putih
bawang merah
2 kaki white button mushroom
1 oz puree jagung
brokoli ambik floret, lebih steam jer
isi salmon

tumis bawang dengan olive oil, masukkan cendawan dan salmon, masukkan oat dan 2 cawan air. masak sehingga lembut.masukkan puree jagung. bila dah hampir masak masukkan floret brokoli. kacau2..tutup api sedia untuk dihidangkan

2-3 ketul saya campo dalam bubur ambik floret jer..yang ni saya steam bagi maryam makan mcm tu jer..kadang-kadang saya bagi dia buat snek. dia suka

terasa comel la pulak. haha

3 comments:

alyyani said...

ini lah dia adik michellin yg hilang itu! :D

mamalieyna said...

semangat sungguh rayyan tu...geram nengoknye..

maryam pun sihat jugak..sllu mkn sedap2 ummi masak kan...^_^

Madi @ Aed said...

Allah..bulatnye baby tuh..ank sapa la..haha..maryam dh gudgirl skrg..suke sgt jupe maryam siang td..hehe..sedap plok tgk oat porridge tu..x sbr nk wt ke rayyan..huhu