Pages

Saturday, 19 November 2011

yogurtlicious fruity oat

hari ni mood ummi biasa-biasa jer. so maryam makan food biasa-biasa jer. heheh

yogurtlicious fruity oat

2 sudu besar oat belum dimasak (dimasak)
1 sudu besar yogurt
1 sudu teh puree kurma


buah-buah potong: avocado, pear, grape

campur, oat, yogurt, kurma sehingga sebati, makan dengan hirisan buah.

kalau ikut grape ni boleh bagi seawal 6 bulan, SINI tapi i tak bagi dia awal sangat. masa 10 bulan bila dia makan semua buah baru i bagi. sebab orang tua kata sejuk kan. plus i asthma, kecik-kecik dulu pon i tak boleh makan grape sangat. lagi pon ntuk baby nak makan kene buang kulit. khasiat grape ni pulak macam dia punta antioksida banyak dok kat kulit. so untuk baby yang memerlukan banyak nutrisi untuk membesar ni jangan bagi dia sahaja, campur la ngan buah-buah lain.

avocado tu i lenyek jugak ahirnya, sebab pandai pulak maryam luahkan balik bila i suap avocado. pear ngan grape dia telan jer. so i lenyek avocado sekali. heh..ummi lagi pandai la maryam~~~

2 comments:

Lady Windsor said...

hikhik maryam kena tipu yer...

♥ Elin ♥ said...

lagi menu best!
tp yogurt pulak x der..awk pakai yogurt apa?