Pages

Tuesday, 13 September 2011

kembali berasap

semalam adalah cubaan membuat kuah lodeh. bila makan nampak macam senang, macam sayur lemak biasa jer. selalu kalau kat rumah along yang ambik kontrak buat kuah lodeh ni sebab dia nak kawen dengan orang jawa so kene pandai masak kuah lodeh (ade kene mengene tak? =P). mak kawen yang orang kelantan hantu kuah kacang jer, so mak kene lah pandai masak kuah kacang.

Photobucket
tapi makan ngan nasi lah. hehe. buat sambal bilis jugak dang goreng ikan jugak.

Photobucket
dah ade rupa kuah lodeh tak?

i pon tak tahu sebenarnya jadi ke tak. kahhhhh...sebab nak judge masakan sendiri tak reti, judge rumah ni pulak tak suka sangat sayur lodeh. kene panggil along baru ok.

Photobucket
lebihan sambal bilis semalam i buatkan husband nasi lemak untuk breakfast harini. gambar asal boleh. haha. ngantuk pagi weih!

i tak tahu lah nak cakap macam mana perangai maryam lepas raya ni. tak larat nak layan aihhh. manja bukan main. asyik nak bertempek jer. menangis jer sepanjang masa semalam. matilah kalau ade jiran report polis ade penderaan budak. bukan dera, tinggal sekejap nak kencing jer. meraung macam orang sakit. -____-"

Photobucket
petang semalam, ummi tengah masak walid pergi sembahyang. muka tak nak senyum pon. muka tengah mogok. tapi ni kira ok lah semalam sebab tak nangis

Photobucket
bangun pagi ni dengan senyuman. hopefully senyuman ni kekal la sampai ke petang

5 comments:

Joy said...

lepas raya ni baru sekali berasap dapur..tu pun ns grg je ;)

Dong, Dia & Azra said...

Uiks! Maryam pakai pampers ummi. Haha!

Cik Puan Fara said...

kecik2 pn pakai kotex doh ko maryam?

Lady Windsor said...

ehh maryam main apa tu?

Puteri Nuur At-Terawis said...

iklan Kotex :P