Pages

Wednesday, 8 June 2011

patah hati

tak de moodlah hari ni nak buat pape. macam patah hati frust bercinta jer. teringat-ingat maryam jatuh semalam. naseb baek tadi ade kawan datang so ade kawan beborak i tak layan perasaan sangat. and jap lagi nak keluar pergi alamanda try kereta baru pokwe.

over tau hati i ni nk patah. maryam ok jer ko pulak yang nak patah-patah. haish.

Photobucket
paprik udang, kerabu ikan bilis



Photobucket
kerabu ikan bilis blog saya hot stail

2 (penjodoh bilangan) kacang panjang.wajib kacang panjang.jangan guna buncis*
1 batang bunga kantan*
1 batang serai*
1 helai daun limau purut*
1 ulas bawang merah*
3 biji cili padi kecik pedas berapi*
segenggam ikan bilis halus digoreng rangup
perahan air 5 biji limau kasturi saiz petite
sos ikan
gula

cara: hiris halus-halus semua bahan bertanda *. jangan tengok contuh kat atas, contoh kat atas tuh kasar sebab tukang masak dia pemalas. hiris kasar cepat siap. campak semua bahan hirisan dalam mangkuk, kacau sebati. pastu tuang lah sos ikan, perahan limau, dan gula secukup rasa. bila dah nak makan baru gaul ngan ikan bilis. kalau letak awal-awal hilang kerangupan ikan bilis.

selamat mencuba.

3 comments:

mamalieyna said...

alahai maryam jatuh ke?..ala farah jgn patah hati sgt, stp anak2 pasti akan merasainya jugak..hee~

maya amir said...

uitss..senang jek..cpt print resepi nih..nanti nak try:)

NenekPenne said...

uh...ratah sajer pun sedap kan kerabu bilis tu....