Pages

Tuesday, 14 June 2011

maryam

tadi masa gegar-gegar i tengah baring-baring atas katil baru lepas nyusukan maryam. dia tido i on lappy nak resize gambar. tiba-tiba goyang. mula-mula ingat pening. lepas tu tengok toys gantung-gantung maryam kat playgym maryam goyang-goyang. sah bangunan gegar. lama pulak tuh. kalau kat sini rasa macam tu, macammana la sumatera. dan bertapa tak alert nya i, sempat lagi update status kat fb, bukan nye nak bawak maryam turun ke tempat selamat. isk.isk

daddy maryam dah kat miri dah. tadi naik taxi pukul 615 pergi klia. awal sangat. so tinggallah mommy ngan maryam.

maryam sekarang dah ade banyak perangai. semakin berwarna-warni. semakin seronok nak melayan. ade jer benda dia buat nak suruh mommy gelak. hehe

hobby dia sekarang suka sangat jelir-jelir lidah. gigit-git orang. gigit mommy mase tengah isap susu. sakit tau. kalau i jerit nanti kang dia gelak. tak jadi nak marah. eeiiii budak ni!

Photobucket
semuabenda dia nak gigit. mommy tak bace pon lagi magazine ni tau!

semalam dia tengah tido dalam bilik. i kat luar tengah kemas-kemas. budak ni kalau tido siang kejap sangat, kalau 10 minit tu kira lama dah. pastu nak tahu dia bangun pon senang jer, sebab dia celik-celik mata tengok orang tak de memang dia menjerit. semalam i rasa dah lama sangat dah dia tido, dah setengah jam dah. i masuk jenguk dalam bilik rupa-rupanye tengah makan buku. haih. naseb baik ade cebisan-cebisan tu lagi. dia tak telan. kalau telan pon halal jer lah nak oi..sape suruh hang makan.

daddy dia ni protective sikit, dia cakap kat i,

" mommy biar jer maryam makan buku?"

haih. kalau depan mata memang lah boleh ambik buku tu, dah tak sedar pon dia bangun, i belek-belek mag tu masa tengah susukan dia, lepas dia tido i letak jelah atas katil tuh.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

ni dia tido petang semalam. masa mommy masak

i baringkan dia atas toto tu, tengok-tengok dah terbalik macam tu. i takut dia lemas tak boleh bernafas, i betulkan dia tido. sambung masak. pastu dia nangis, niarap macam tu balik, sambung tido. isk. isk.

daddy balik dia tengok anak dia tido macam tu dia cakap,

" eh, maryam tido macam tu?"

" a ah, i betulkan dia marah. i biar je lah"

"makin kepek la hidung maryam"

boleyyhhh?

bukan nak risaukan anak tak boleh bernafas.

4 comments:

Cik Puan Fara said...

hahahahaha..maryam maryam..
comel la awok ni..

LiTtLe^m3 said...

err.. biar betul soklan peja.. lawaklah kamu.. peja & farah.. hihihihi..

NenekPenne said...

gaya maryam tidor tu gaya anak orang puteh tidor...

tidor mcm tu bagus sebabnya rambut dia tak akan dimakan oleh bantal dan satu lagi bentuk kepala dia kan jadi bulat, cantik....

dia tak akan lemas punya...anak sedara i pun tidor mcm tu gak masa kecik..dah besar dah pun, umur pun dah 20 tahun sekrang ni...

Intan said...

maryam ni sebijik jazly tau. nak tido ikut gaya dia jugak tu. jaz pon suka tido macam ni tau cik maryam. hehe.