Pages

Friday, 25 March 2011

dalam masa 30 minit

ok. tipu sebenarnya 35 minit.=p

Photobucket

ikan kicap dan sayur campur goreng dengan udang

ni jer masak tapi amik masa sampai 35 minit. kalau bagi kat orang lain masak dalam masa 30 minit tentu dah siap kari bagai.


sekarang ni husband selalu pesan,

"yang, jangan masak sedap-sedap i tak nak makan banyak"

dia pergi korea dia turun hampir 8kg kut. so sekarang ni dia nak kekalkan berat badan sekarang. beria-beria,

so i sabotaj la diet dia. masak kicap feveret dia. makan bertambah-tambah-tambah. ngehehe

jangan kurus sangat! nanti makin nampak la i gemuk. aishh!

4 comments:

Helinomics said...

wahhhh masak kicap is everyone's favourite! nk tanya ni farah, kalau awk guna kicap dlm masakan, awk guna x kicap pekat? mcm kalau nak masak bihun ke mee goreng ke, awk pakai x kicap pekat? usually what brand awk guna yea?

mrs.spicy said...

hai.i guna kicap cap kipas udang or adabi jer..tak pernah lagi try guna kicap pekat..untuk masak kicap ni i guna kicap manis sebab i suka campur2 sos jugak macam sos tiram n sos cili sikit. sos tiram dah masin so tak payah tambah garam gula dah. hehehe

Cik Puan Fara said...

farah,
supo la kita.. en.Suami i, kalu letih, goreng telur masak kicap pun jdlah.. senang :p

i pn pkai cap kipas udang/adabi jah.. sbb diasedia manis.. pastu boh sos cili sikit.. heeee

maya amir said...

suka masak kicap jugak..anak2 pun suke..erkk farah post sini laa makanan2 itu:)