Pages

Monday, 28 June 2010

masak lemak cili api daging salai

sabtu lepas aku try buat masak lemak daging salai dengan menggunakan sedikit ilmu yang kawan aku turun kan tapi resepi yang dia bagi dah hilang masa pindah hari tu kut. so bergurukan tuan google jugak.

tapi ni resepi bukan pure punya masak lemak cili padi punya resepi, sebab aku masukkan lengkuas jugak. hehe. sebab biasa masak lemak kuning letak lengkuas. so ni masak lemak cili padi murtad ye. tapi sedap.ceh puji masakan sendiri. masa makan ni teringat-ingat siput sedut. nyum.nyum.

juadah makan tengahari hari sabtu

masak lemak cili padi daging salai, ikan terubok goreng, sambal dan ulam timun.

masak lemak cili padi daging salai maghfarah version

click Dapur Farah untuk resepi

ikan terubok masin goreng dengan bawang dan hirisan cili padi perah asam limau. betul-betul holiawww~

bakar sekejap daging atas api

aku bakar daging atas dapor sekejap separuh masak konon nak dapat kesan smoked beef. ngehehe.

8 comments:

ena said...

makan sama sapa? 2 orang aje? rajinnya hehehe...

lenkali tapau sket anto BK5 ek! haha

PuteriKureKure said...

ya Allah. meleleh2 dah air liur kita ni farah oi!!!

:)

nieda said...

sedap. nk tgk resepi kt dapur farah plak

mrs.spicy said...

nieda: hehe. sila-sila. lain kali boleh try buat

mrs.spicy said...

intan: hehe..pergi cari=p

mrs.spicy said...

kak ena: 2.5 orang. hehe

rynas said...

ayo tabik springlah kt farah pandai masak daging salai..marvelouslah lu!!!! hahhahahah

Ahliah Nizam said...

Assalam,

Mohon izin puan utk C&P gambar terubuk masin goreng ini di FP saya :)

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152793437705284&set=a.454967940283.373243.324656380283&type=1&theater

Link ke blog puan turut disertakan.

Terima kasih