Pages

Thursday, 13 May 2010

hidup sesimple yang mungkin

jangan buat hidup anda complicated

1. jangan benci orang. nanti kita akan di benci orang

2. jangan terhegeh-hegeh. kalau orang tak sudi. kita lari.ramai lagi manusia atas muka bumi ni!

3. percaya kepada instinct. kita jer yang lebih tahu walaupon orang kata tak.

4. jangan rasa kita hebat. ramai lagi orang hebat.

5. jangan tunding jari. nanti berbalik kepada diri.

6. tak puas hati? cuba luahkan dengan cara paling berhemah. kalau perlu. kalau tak perlu baik senyap. sesengguhnya senyap adalah lebih baik.

tapi saya tak senyap hari ni. dan saya puas hati. tapi sudah cuba seberhemah yang mungkin. kalaupon lepas ni seseatu yang berlaku. saya takkan pernah menyesal. sesungguhnya berfikir pasal dia adalah tak berbaloi. she is nothing to me. ramai lagi orang yang memerlukan perhatian i. saya nak menghargai orang yang menghargai saya jer.

semua orang nak hidup yang simple. sila beri definasi hidup yang simple? hidup tak de masalah kah? hidup senang kah? hidup relex tanpa buat pape kah?

hidup yang sederhana mungkin.

tapi makanan simple saya tahu. dan makanan simple lah yang biasanya buat kita berserselera makan, makan bertambah-tambah.

macam telur mata.hiris lada.hiris bawang letak kicap dan cili sos. terbaik bukan?

kalau telur mata goyang lagi lah mantap. tapi buat masa ni, yang tidak bergoyang adalah lebih baik. telur mata goyang untuk suami sahaja.


ikan goreng

sayur goreng campur

dengan jaya nya kami laki bini makan bertambah-tambah semalam

maknanya ape? makanan simple-simple ni tak boleh di amalkan selalu. nanti makan banyak.hahaha

itu belum lagi ada ulam budu dan tempoyak.

ah. kalau jenis yang memang suka makan banyak. letak lah ape pon depan mata. mengaku sajalah. haha

kata-kata jari,

Fabulous.Farah

10 comments:

Byzura Mj (By) said...

pergh hebat!! yerp idup mesti simple..

eim said...

yup betul..hidup biar relax n simple baru hati tenang haha

~LIZA~ said...

gambar2 makanan u semuanya mcm mkn kat restoran :D

honeylanz said...

yg simple tu lg parah kan...mkn mcm berlumba² lak...

mamalieyna said...

waaah ayat farah hebat la hari ni..penuh makna tu...! hidup biarlah bersederhana..kan2x..lg aman rasanya! ^_^

*oooh farah, tayang la mende mknan sesimple mana pun, totap dipandang menawan pd kakakmu ni.. :p

Madi @ Aed said...

sedapnya telor goreng kecapp

PuteriKureKure said...

ikan goreng tu nampak sedap.
simple2 la buatkan selera bertambah tau!
:)

alyyani said...

TERBAIK! MMG KALAU DPT LAUK CENGGINI TAMBAH2 PUNYA. TP HUBBY SUKA JENIS BERKUAH2. KITA LAK JENIS TERBALIK, HUHUH..

ena said...

makan la farah selagi ada selera nak makan... hihi semoga berjaya melepasi 1st trimester tanpa alergik makanan! ekeke

Nia said...

telur goreg?!! i like! tak tau nape, dari kecik dah suka..hehe