Pages

Friday, 19 March 2010

selera besar

semalam teringin nak makan benda bersantan! ke laut la diet sekejap. nafsu orang puasa memang besar. lagi besar dari niat nak diet.

suami tak puasa. balik kerja die alas perut dengan puding dulu.

makanan bukak puasa

air tembikai susu

bagi i makan macam ni dah di kira portion berdosa terhadap diri sendiri. nasi banyak dari biasa. lauk masak ade santan. sotong pon goreng. sayur pon tumis. malaupon minyak 'sihat' tapi masih lagi MINYAK

TAPI TAK KISAH!

hehe..kalau tengok the biggest loser, bob akan bagi anak didik dia bagi makan banyak sehari lepas timbang. dia panggil tu hari pelepasan. tujuan dia satu sebab nak soh hari-hari lain tahan nafsu, hari tu jer makan banyak. kedua sebab nak boost metabolisme. tak nak bagi sama jer..macam ala-ala kejutan untuk badan la..

boleh tak i nak guna ni sebagai alasan nak makan banyak?
*wink*wink*

kul 10mlm shake. tak letak f3 sebab malas nak minum air banyak malam-malam. ni vanila campur susu.


sekian. menu buka puasa saya=)

4 comments:

kakakdegil said...

Terliur betul laa tgk puding tu..
Nak resipi :D

alyyani said...

terliur tgk semua menu itu. tgk air pun terliur tau huhu..

mrs.spicy said...

kakak degil.insayaallah nanti upload.hehe

alyyani;huhuhu..air tembikai memang best masa panas2 ni=p

eynda said...

Dulu cara akak diet sama la...ada hari pelepasan supaya badan sentiasa alert...lauk nampak sedap ;-)