Pages

Wednesday, 17 March 2010

pudding roti


ni pon makanan semalam jugak. puding roti dengan sos custard. sebenarnya sos custard ni perisa laici. sebab aku campur denga air laici dalam tin tuh.

sos custard campur air laici pastu letak buah laici ni sebenarnya makan macam tu jer pon boleh. kalau aku tambah ais sikit. selalu buat letak buah koktail. jarang-jarang jer letak laici. tapi sebenarnya aku suka lagi laici.

aku tak tahu lah ape nama dia. dulu akak hosmet masa prektikel cakap kalau sos kastard campur buah ni dia panggil 'puding cair'. tapi aku adik beradik panggil pudding custard.

sedap makan sejuk-sejuk. aku suka buat banyak-banyak kalau buat puding custard ni. pastu simpan dalam peti. musim-musim panas ni sedap lah makan. nyaman!

3 comments:

alyyani said...

aduh terliur. soso castard dgn laici. mmg kreatif! mesti sedap ni.

Farah said...

sedapnye puding roti..sos kastard tu cemane nak buat yer?

mrs.spicy said...

alyyani: hehe..sedap! =p

farah: saya buat 1 tin susu cair+ 1 tin air laici+4 sudu custard+ 1 sudu gula+ garam sikit