Pages

Wednesday, 10 February 2010

rahsia awet muda Dato Sarimah


dia memang layak bercakap pasal petua awet muda kan?

*dia bebas botox*

aku tengok wanita hari ini kat tv3 dua,tiga hari lepas. sarimah dijemput sebagai tetamu hari tu. aku jarang tengok WHI ni, tapi sebab hari tu ade sarimah, nak kene tunggu jugak sebab sari mah nak bagi petua awet muda.

petua dia standart je. macam yang kita-kita selalu dengar.

macam tido, bangun awal. makanan seimbang kene jaga dari muda, makan sayur dan ulam-ulam, ade jugak cakap minum air masak sebaik sahaja bangun tido kan, masa makan kunyah lambat-lambat, dan selawat-selawat tu macam biasa la kan.

yang mak vangga nye, petua kecantikan i pon dia amal kan jugak. (sejak bila jadi petua kecantikan aku pon aku tak tau). tapi ingat tagline kita tahun ini?

'wajah yang berseri datang dari hati yang suci~'

hoho. dia pon cakap macam tu jugak. mestilah kan. kalau hati busuk nanti muka takde seri macam mak tiri cinderella.

dan yang paling aku boleh buat adalah....

mandi air sejuk

dia mandi air sejuk. tak guna pon water heater bagai.

aku pon memang sangat tak suka mandi air panas. rasa tak fresh noks.

husband mak pulak, allergic air sejuk. asal boleh nak mandi air panas. u nak awek awet muda tak? sila mandi air sejuk. jimat electric dah la. gahaha.

pasal nak kena tido awal dan kene bangun awal tuh mak fail la sikit nyah. ko tahu la kan, mak ni burung hantu. ke musang?

6 comments:

Mimy Hamid said...

eheheh aku spesia macam laki ko daa...takut mandi air sejuk..tp mak ttp awet muda...ehhh..hahaha

Ezzah said...

amboiii..petua yang amat berguna nih! :)

mamalieyna said...

petua yg selalu kita dengar tp tu la kan..kena amalkan sejak anak2 dara dan diteruskan selamanya..kita?..hehe..

~LIZA~ said...

i mandi air sejuk tapi apsal i ada wrinkles di muka?? hahahahaha!

Farah said...

hahaha akak suka tips kecantikan ko!

yela kan kang hati tak suci lawa cemane pon nak buat hape kan

Fathiyah said...

saya peminat sarimah.hehehe ;)
cantik kan dia.berseri kerana iman.ada nur.
kte spesis burung hantu.hehehe