Pages

Saturday, 9 January 2010

bulan julai

i bosan
i takde kerja
suami i tak de kat rumah
i tak de anak
i malas nak kemas rumah

so i buat kuiz kat facebook.

walaupon pasal ni dah jumpa beratus juta ribu kali..layan kan ajo

ni menurut dr fadzilah kamsah orang bulan julai. kenapa dia ni pandai sangat ye?

1.Sangat seronok didamping
-gaha..malas la nak komen kan. you tell meh~

2.Banyak berahsia dan sukar dimengerti terutamanya lelaki
-i boleh simpan rahsia. tapi kene pesan dulu. =p

3.Agak pendiam kecuali diransang
-pendiam kalau duduk dengan orang pendiam. sebab tak tahu nak mulakan perbualan. so betul la kut.

4.Ada harga dan maruah diri
-hoih..semua orang pon ade kut

5.Tak suka menyusahkan orang lain tapi tidak marah apabila disusahkan
-eh. i suka susahkan suami i ape~

6.Mudah dipujuk dan bercakap lurus
-mudah di pujuk betul. bercakap lurus tu macam mana ye?

7.Sangat menjaga hati orang lain .
-sangat menjaga hati orang yang i sayang

8.Sangat peramah
-tadi kata pendiam..keling r~

9.Emosi sangat mendalam tapi mudah terluka hatinya
-kalau ni maksudnya emosi lebih betul la kut..hehe

10.Berjiwa sentimental
-ouh..aku suke rock leleh.aku jugak jiwang.ye la kut.

11. Jarang berdendam
-malas nak berdendam. nanti allah marah =p

12.Mudah memaafkan tapi sukar melupakan
-ni macam lebih kurang berdendam ke ape ni? tapi nama i kan maghfarah. mestilah pemaaf orangnya

13.Tidak suka benda remeh-temeh
-eh.i suka gaduh pasal bende remeh temeh.

14.Membimbing cara fizikal dan mental
-dok au starang~

15.Sangat peka, caring dan mengasihi serta penyayang
-ouh..mesti la kan~

16.Layanan yang serupa dengan semua orang
-tak..i layan suami i jer special

17.Tinggi daya simpati
-name pon caring, pengasih , penyayang, sentimental segala. mesti la daya simpati pon tinggi

18.Pemerhatian yang tajam
-yeah~ terutamanya handbag dan baju orang..huahuahua

19.Suka menilai orang lain dengan pemerhatian
-betul sangat. kadang-kadang salah nilai=D

20.Mudah dan rajin belajar
-masa mak mude-mude. tua macam ni mak malas dah

21.Suka muhasabah diri
-muhasabah diri sekejap jer.

22.Suka mengenangkan peristiwa atau kawan lama
-sape tak suke kenang kan?

23.Suka mendiamkan diri
-ini kalau musim moody bukan diri jer diam. ngan blog-blog skali akan diam.

24.Suka duduk di rumah
-sangat suka. lepak kat rumah. bercanda ria. masak. kemas rumah. tapi bukan sorang-sorang dirumah la. jika berteman.

25.Suka tunggu kawan tapi tak cari kawan
-eh. saya suka cari kawan.

26.Tak agresif kecuali terpaksa
-ape maksudnye ni pak cik? kalau hyperaktif golongan mane?

27.Lemah dari segi kesihatan perut
-takde.perut sangat sihat. susah bebeno nak cirit.

28.Mudah gemuk kawal tak kawal diet
-ini memang tak dapat dinafikan!

29.Minta disayangi
-ouh. mak ingat 2nd child syndrome je yang buat mak macam ni. bulan julai pon jadi macam ni jagk ye? maka dabel efek la mak ni.isk.isk

30.Mudah terluka hati tapi lambat pulih
-mane ade. cepat jer. cuma bagi mak sepak-sepak barang. bagi mak tido. pastu ok la.

31.Terlalu mengambil berat
-terlalu tak ambik berat mungkin betul mak rase

32.Rajin dalam membuat kerja

-gahahahahaha.ok. yang ni memang terbukti tipu!!

8 comments:

notty said...

ye..aku sokong,,sesetengah ajelah..bersemuka 2 taun je..xleh nk explore lebih dalam..yg beremosi tu betul..sbb mung suke..'tut'..dan rumek aku izah..akan jd kaunselor mung..ehehe
aku plak pendengar setia..komen sekali sekala..sbb x dibayar gaji..

-peace no war-

mrs.spicy said...

gahahaha..
*tut* tu xayoh oyat..seme orang tahu
=p

zailamohamad said...

bohsan?? meh mari jaga anak akak!!

YnaaOhYnaa said...

haha.. nice one.. =)

mrs.spicy said...

kak zaila; kalau akak jiran saya hari-hari saya pegi jaga..haha

ynaa; hai~

mrs.spicy said...

kak zaila; kalau akak jiran saya hari-hari saya pegi jaga..haha

ynaa; hai~

cik EPAL said...

tak rajin ke buat kerja?? hee :)

cik EPAL said...

tak rajin ke buat kerja?? hee :)