Pages

Monday, 7 December 2009

hanis zalikha versi botak?

rambut saya sekarang dikira paling panjang la yang pernah saya bela. tak dela panjang sangat, lebih sikit dari bahu jer. teringin sangat nak rambut sehat sexy macam rambut hanis zalikha.

ade sebab mengapa saya tak pernah berjaya membela rambut sampai panjang. rambut i ni bila die panjang dia akan gugur dengan jayanya.

bukan gugur biasa-biasa ok. sangat menakutkan.

en.suami dah bising sekarang. dia takut kepala wife dia botak. hehe. dia soh potong pendek kalau la sebab rambut panjang rambut gugur dengan jayanya.

rambut gugur i sekarang macam orang gemuk kuning dalam iklan digi tuh. ikut je di mana saja i pergi. jadi, dimana ada saya di situ ada rambut gugur.

balik raya hari tu FIL pon perasan. rumah PIL ni nak cari habuk pon susah sebab FIL saya suka vacuum umah. sekali bila i balik rambut merata-rata. haha. bising dok tanya rambut siapa la yang merata-rata ni. terpaksa mengaku.sebab rambut orang laen pendek.

tapi saya masih mempertahan kan rambut ni. sebab nak rasa jugak rambut panjang mengurai. agak-agak dah nak nampak kulit kepala tu saya g potong la. hari tu saya g alamanda sebab nak g saloon rambut. bila sampai rasa sayang pulek. jadi tak potong.

tapi tak de maknenye kalau rambu panjang tapi ade 2,3 helai je kan. haha

oh rambut. berhentilah gugur

6 comments:

Mrs. Amie said...

rambut i dah mcm nak terbotak dah! malas nak pikir!

goblogbyfarah said...

rambut gugur ni masalah bagi semua org..saya pun sama =(

goblogbyfarah said...

rambut gugur ni masalah bagi semua org..saya pun sama =(

AsmaFarah said...

dulu hosmet aku ade rmbt ggr thp ICU jgk la..seyes botak tgh.. then die gne shampoo himalaya yg berprotein tinggi tuh..try ar..kot2 ok~ =)

[ Hanie ] said...

tu la, masalah kan. HUrm tatau nak buat mcmmane. Haha bab gemuk kuning digi tu kelaka la :D

mrs.spicy said...

amie: lepas beranak normal la kan rambut gugur. nanti die normal balik

farah: mungkin. tapi semua orang rambut panjang gugur teruk macam tu ke? ngeri.

asmafarah: husben aku gune shampoo tu. aku try gop gune skali. jadi macam gapo je rambut. kerah kekong

hanie: serius, kalau nak masak kene la ikat rambut kemas-kemas. kalau tak ade je orang kene makan sup rambut ke, daging goreng rambut ke