Pages

Wednesday, 30 December 2009

awoh


sebab ibunda berkerjaya aku ni bukan dididik sepenuhnya oleh ibunda. rasenye awoh yang banyak mempengaruhi hidup aku.

aku suka masak sebab dia lah. aku tak reti packing sebab dia lah. aku tak reti simpan tempat tido sebab dia lah. aku tak reti mengemas sebab dialah. aku malas lipat kain sebab dialah. dari kecik sampai ke besar dia uruskan. bila dah kawen, amik kau. semua kene buat sendiri. dulu siap cakap kat dia. bila awoh tua, aku nak jaga awoh.

tapi tu sebelum awoh kawen la.

masa final year aku kat utp. awoh nak kawen. meroyan aku menangis hari-hari kat utp. tanya rumet aku. macam tak nak terima kenyataan awoh nak tinggalkan rumah kami.

masa mula-mula awoh takde kat rumah kami berat woo..semua orang macam patah kaki. aku lagilah. patah hati. sebab masa tu aku rasa awoh jer yang sayang kan aku kat rumah tu (read:sindrom anak ke 2) tapi sekarang nampaknya dah normal. dan sejak awoh dah kawen ni, aku perlahan-lahan baik dengan bonda. huhu. ade hikmah disebalik kejadian.

motif entry ni?

hari tu awoh pregnant. 3 bulan lepas. sekarang dah tak lagi. miscarriaged macam aku. aku sedih. dia lagi la sedih.

takde rezeki kata semua orang.

takpe awoh. kita berusaha lagi sama-sama. tahun 2010 ok?

5 comments:

miserlyn said...

chayo!!

KV said...

chayok3

zailamohamad said...

Awoh tu sape farah?? berapa umur dia?? kepocinya akak ni..takpe..takpe..sabar..sabar...

mamalieyna said...

Takpe Insyaallah ada rezeki lagi Allah kasi nnti..! 2010 cantik lah! ^_^

mrs.spicy said...

lin n kv: setiap hari pon chayok..haha

kak zaila: awoh ni sepupu abah yang dok kat umah..orang dr kecik dia jaga. umo dia dah 40 dah sekarang.kawen lambat

mamalieyna.tu lah..mesti ramai kawen 20.10.2010