Pages

Monday, 9 February 2009

JOM KAWEN ESOK!!!!

watak utama cerita ini


YEAY! saye dah boleh kawen..sudah dapat itu surat kebenaran berkahwin..sudah setel pasal undang-undang berkahwen ni..kalau dulu saye merungut pasal buat clearance kat utp sangat leceh kan sekarang saya rase itu latihan untuk mintak kebenaran berkahwen kut..cumenye berbeza dari segi pakaian..hehe..untuk buat persiapan berkawen haruslah saye memakai baju kurung..







lagi 30 hari saye akan jadi isteri orang..jadi mak orang tak tau lagi..ikut rezeki bak kate encik bakal suami..persiapan kahwin saya?alhamdulillah..setakat ni bende-bende penting sudah la di buat..lagi pon majlis kecik sahaja dan saya menganggur banyak mase kat rumah jadi perjalanan persiapan kahwen saye ni agak lancar..





apa yang saya perlu dan sudah dibuat?





**persiapan diri**


spa

blom


urut-urut

blom lagi


facial

masih belom





**persiapan pengantin**


baju akad nikah

dah tempah..kene pegi try 2/3..tudung xbeli lagi..veil disponser oleh kak page


baju sanding

tak pilih pon lagi..baju ade akhir bulan 2 xpon awal bulan 3..


baju bertandang
juge sudah ditempah..juge try 2/3..tudung takde lagi



hantaran

stakat ni dah siap 7 hantaran..semua dah dibeli kecuali makanan..alas dulang hantaran disediakan oleh aisha =)






**persiapan rumah**



siapkan rumah

sangat banyak lagi xsiap..cat rumah pon belom..bilik lagi lah!



pelamin

sudah pilih!

bilik pengantin

juge sudah dipilih!


khemah tetamu

sudah book

khemah pengantin

masih dalam dilema



makanan

disediakan oleh saudara mara..yeay! nenek saudara saye ni 'jong dapo' atau pon tukang masak kalau kenduri kampung saye..saye mengimpikan perkahwinan ala-ala kampng zaman dulu..saudara bergotong royong mase kenduri dan makan berhidang..tapi makan berhidang sangat lah tidak sesuai untuk zaman sekarang..memerlukan tenaga kerje yang ramai.tapi makanan-makanan ikut ape yang saye suke dan di sediakan oleh makcik-makcik dan nenek saudara saya..saye sangat seronot kerana bukan catering!


siso/cenderahati tetamu

makanan blom di tempah lagi



ouh..ape yang penting mase hari bahagia nanti adalah family dan kawan-kawan, family saya tak ramai perempuan.malahan saya tiada sepupu sebaya ataupon tua dari saya(perempuan). naseb baek ade kakak saya,mak sepupu dan rakan-rakan saya..suara gadis sangatlah di perlu kan di majlis kenduri kahwen..supaya meriah dan tidak tertukar dengan kenduri arwah. dan itu bakat hebat kawan-kawan saya..:)


macam banyak bende je belom di setelkan..kad pon masih belum di pos..




















2 comments:

botolbiru said...

"suara gadis sangatlah di perlu kan di majlis kenduri kahwen..supaya meriah dan tidak tertukar dengan kenduri arwah. dan itu bakat hebat kawan-kawan saya..:)"

yg nih xlh blah.
ade ke mcm tuh
bising sgt ke kami nih.
hahahaha

but arituh g wedding, we stay at the majlis until the end
bising? xyah tanye la
bising sgt
and dah buat mcm majlis sendiri

mujur kawan baik nye wedding
xla malu sgt
and dier nye family pon dh kenal
hahahaha

Hani said...

magh, bab bakat hebat mu dok sebut plop tetibe teringat zakiah.

chehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

zakiah kabo japgi die nk senyapppppppppppppppppppppp je. haha