Pages

Friday, 30 January 2009

mari pergi ke pejabat agama tanah merah


hari khamis aritu,lepas register syahir kat Sek Keb Tanah Merah saye ke pejabat agama sebab nak ambik surat kebenaran berkahwin dan borang HIV test (borang ni RM 10!)dan saye tak dibenarkan masuk. sebab pakaian saye di bawah ini.







naseb baek saye pergi ngan adik saye so die lah yang tolong ambikkan.sambil tunggu adik saye kat luar ofis tu dengan perasaan yang marah dan geram, saye terjumpe satu notis yang hampir rabak di bawah tangga ofis itu.









nampak tak notis tu?

ok..dah nampak?

sambil saye tunggu tu pak cik dalam gambar yang pakai baju biru tu datang tegur saye.

'adik tinggal kat mane?'

'erm..sini-sini je.rumah kat jalan klinik'

'owh..ingat tinggal kat luar kelantan'

pastu die blah..ape motif?? nak cakap saye tak tau adat-adat g pejabat agama kat kelantan ke? mane la saye tau pak cik oi..first time datang sini pon tanye orang kat mane..

tapi borang kahwen xamik jugak..kene ambik ngan tok imam.beli borang mahal sahaja.

laen kali , kalau kamu pergi jangan pakai jeans longgar , baju lengan panjang dan bertudung yer..kamu xsopan..baek kamu pakai kebaya ketat ngan selendang, xpon kamu pakai baju kurung jarang eh?

6 comments:

easternC said...

hahaha nk wat cemaner, lain padang lain belalang,
masuk kandang kambeng, ngembek,
masuk kandang b@b! menguek ler ~
wakakakakaka ~

sket hari jer lagi nk jd gadis... lek lek sudey ~ karang marah2 naik kedut kat muka plak :D

mrs.spicy said...

hehe...mane saye tau..
saye marah sebab borang mahal!

Anonymous said...

kt kl pree je borang tu..

mrs.spicy said...

saye tau kl free..sbb tu saye marah
huhuhu
die ingat orang kelanta ni kaye-kae kot..sbb kos hidup tak tinggi

nor said...

pej agama kb pn free, pelik tul satu negeri tp lain2 plk condition ek

nor said...

pej agama kb pn free, pelik tul satu negeri tp lain2 plk condition ek